batch16 smakl
to all batch 16..register lu..x banyak pon..jap je..ok??tp kalo x leh log in pas regster pkara biasa..aku must approved lu k...kalo nak cepat gtau aku kat ym..@_@

{education} mutiara kata.....

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

{education} mutiara kata.....

Post by den_nell90 on Sun May 03, 2009 2:03 pm

salam..ni aku bukak thread khas tok korg post mutiara kata yg best2 n mendalam maknanya..ni aku amek dr forum laennn..
enjoy!! cheers
1. "Orang yang sebenarnya berani ialah mereka yang tak lekas patah hati, tetapi bertahan dengan menghadapi setiap dugaan dan cabaran."

2. "Tiada sesuatu yang lebih bahaya kepada seseorang selain daripada kawan yang elok percakapannya tetapi buruk perbuatannya."

3. "Kekayaan yang paling kaya ialah akal, kemiskinan yang paling besar ialah bodoh, keburukan yang paling buruk ialah terpesona pada diri sendiri, dan semulia-mulia kelakuan ialah akhlak yang baik."

4. "Jika anda hanya berbuat baik kepada diri sendiri maka anda sebenarnya tidak pernah membuat kebaikan."

5. "Tiada hadiah yang lebih berharga daripada nasihat yang baik."

6. "Berhati-hatilah dengan kemarahan seorang yang sedang bersabar."

7. "Adalah lebih baik untuk mengetahui kelemahan & kegagalan diri sendiri daripada menuding kesalahan kepada pihak lain."

8. "Kemenangan terhadap diri sendiri adalah lebih baik daripada kemenangan terhadap orang lain."

9. "Janganlah kamu berkawan dengan orang yang suka melakukan maksiat, nanti hilang kebencian kamu terhadap maksiat"

10. "Bersedekah dengan senyuman lebih baik daripada bersedekah dengan harta kerana bersedekah dengan senyum, manusia tidak terasa terhutang apa-apa dan tidak pula terasa dihina"

11. "Perkataan yang baik tidak akan muncul dalam jiwa yang kotor seperti biji benih yang tidak akan tumbuh pada tanah yang gersang"


Last edited by den_nell90 on Mon Aug 31, 2009 2:08 pm; edited 1 time in total

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by najid_77 on Sun May 03, 2009 2:20 pm

para sahabat x prnah takut pada mati....
apa yg mereka takut adalah sifat munafik yg tubik dalam hati....

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by najid_77 on Sun May 03, 2009 2:32 pm

sahabat2 pernah ditanya oleh satu orang sahabat..
siapakah org yg paling bijak skali?
ada yg menjawab....
org yg byk ilmu pengetahuan...
ada yg menjawab.....
hanya Allah dan rasul-Nya yg mengetahui....

apabila soalan ini diajukan pd rasulullah....
rasulullah membenarkan jwpn sahabt2nya....
lalu baginda menambah...
org yg paling bijak ialah...
org yg mengingati mati dan membuat persediaan utk mati...

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by aslam90 on Sun May 03, 2009 9:08 pm

ni ade1 ana amik dr sahabat lame ana..
ia berbunyi 'biar abis harta menggunung,
namun ukhwah ttp di sanjung'
sahabat tersebut bernama WALAP..
Very Happy Laughing

aslam90
Former Director
Former Director

Male Birthday : 1990-10-23
Join date : 2009-04-12
Location : sg besi, key ell...
Posts : 152
Points : 159
Humor : kalu anda pernah menjalani ujian talasemia, h1n1 bile lagik??

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by najid_77 on Sun May 03, 2009 9:33 pm

walap jauh di mata tp dekat di hati.....

sahabat yg paling baik adalah....
apabila kau terpandang atau terdengar ttg dia lantas kau teringat pada Allah....

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by den_nell90 on Tue May 05, 2009 5:28 pm

Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam.
Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa.
Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim.
Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan,
itu adalah mulia dan terpuji.” ( La Roche )

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by najid_77 on Tue May 05, 2009 10:33 pm

kuat manusia bukan terletak pada susuk tubuhnya.....
bukan terletak pada senjatanya.....
bukan terletak pada keberaniannya.....
kuat manusia terletak pada hati....
sejauh mana dia dapat bersabar.....
sabar menerima tohmahan....
sabar menerima cercaan....
dan yang paling penting.....
sabar melawan kehendak nafsu....

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by walap42 on Thu May 07, 2009 10:46 pm

GUNUNG bERAPI LAUT gELORA

tANDA KUASA yNG mAHA eSA

TLAH kLUAR pUJanGgA kaTA

wALaP pendeKar mEMBUKA biCARA.,..............



aDUIH.......sUDAH SMPAI pUJANGGA alAM hiJAu........



snGGUH kuat KAU TUtUP Pintu

TANDA EMO Krana DIMArah

ALAHAI KAWn Dan SHabtku......

HIlang Pergi MAnAKh ARAh?



Oiiii.........Kawn2....jarng skali Orng NK BUkk Ruangan nie.......

NK Nchat Orng Mude nie kene Sesuatu yng xTREme dan Agk KUAt cket.....

KALu Stakat KATA2 Amt sdikit KEtra Perubahnnye......

SAme2 La kite FIkir CAre Yng Ssuai..........




AKu Pergi Mengundur DIri...

BUah Fikiran Dibawa Skali

ANdai KAlian MUhasabah Diri

ADuhai Berdosa DIRi Kite INI

walap42
GENEROUS CREW
GENEROUS CREW

Male Birthday : 1990-02-04
Join date : 2009-04-17
Location : Melaka
Posts : 174
Points : 201
Humor : DUIt BUKn lah Sgale nye....

http://sowie..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by walap42 on Thu May 07, 2009 10:56 pm

aSlaM dAN naJID......

jGAN diriNDU akN AKU

tpi rINDuLAH paDA yNG spATUTNYE drindu......


ingin ku Mati skirANYA tahu

hiDUP inI hNYALAH plaSU

oH tUHANKU tolonglAH daKU

caBARAN duNIA sanGAT beRlikU










...........aDUIH bnyAK bTU L ideaKU................




ALA.....pntun nie pantun pasar je......aku mne reti snagt nk BermADAH



Sngguh INdah ALam HIjau
TNda Kuasa Maha Perkasa

Aku Walap Hnya BerKIcau

Kicau SEOrng PUjangga BHasa

walap42
GENEROUS CREW
GENEROUS CREW

Male Birthday : 1990-02-04
Join date : 2009-04-17
Location : Melaka
Posts : 174
Points : 201
Humor : DUIt BUKn lah Sgale nye....

http://sowie..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by najid_77 on Fri May 08, 2009 1:47 am

dua tiga kucing berlari....
mana nak sama si kucing belang....
dua tiga x leh kucari
member mcm bdk smakl kt dunia ni hanya sorang je......

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by den_nell90 on Fri May 08, 2009 1:50 am

apa mksd anda najid??hope x disalah ertikan... Shocked

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by najid_77 on Fri May 08, 2009 1:57 am

nai ada sorang kt dunia ni...
aslam adda sorang kt dunia ni....
walap ada sorang kt dunia ni....

klu aku kehilangan sorang dari mereka.....
dah x de ganti dah...... Crying or Very sad

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by walap42 on Sun May 10, 2009 2:12 am

Dun Perak Hina Dicabar

Mennty Nizar Naik Kembali

Aduhai Kawan Aku x SAbar

Bile Nk Habis Bencana ini........\\



hoi....hoi..........




Singa meraung BINI nya MAti

Jerangkap Samar Pemburu HUtan

wahai KAwan Jgan Berkelahi

Kelak Hidup mu Pasti x Aman...........

walap42
GENEROUS CREW
GENEROUS CREW

Male Birthday : 1990-02-04
Join date : 2009-04-17
Location : Melaka
Posts : 174
Points : 201
Humor : DUIt BUKn lah Sgale nye....

http://sowie..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by najid_77 on Sun May 10, 2009 2:20 am

jika kamu x bleh menyenangkan sahabatmu...

maka....

jgnlah kamu menyusahkannya....

jika kamu x bleh mengembirakannya

maka...

jgnlah kamu menyedihkannya....

jika kamu x bleh mengasihinya...

maka

jgnlah pula kamu menyakitinya....

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by _darkvelo_ on Thu May 14, 2009 1:48 am

"CC kunci kejayaan saya"

aa.. bleh ka?? heee~

_darkvelo_
global moderator
global moderator

Male Birthday : 1990-03-06
Join date : 2009-04-01
Location : Underground Sys.
Posts : 185
Points : 195
Humor : Walaupun saya aktif bermain DotA.. saya juga melakukan ujian thalassemia.. anda bila lagi?

http://www.jiwang.org

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Fri May 29, 2009 2:46 am

dota is my way of life-denai

ok x quote aku nie wehhh?wakakaka.. Razz

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by najid_77 on Fri May 29, 2009 9:19 pm

tu bkn mutiara kata syala...

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by den_nell90 on Wed Jun 03, 2009 9:36 pm

Men do not quit playing because they grow old; they grow old because they quit playing. - Oliver Wandell Holmes

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by MuNiRaH on Wed Jun 03, 2009 11:38 pm

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang.......

kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit......

kata atuk,
KAWAN tu seperti air, terus me ngalir.....

kata nenek,
KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana ....

kate sedare,
kawan tu mcm makanan, kawan makan kawan!!

kata abang,
KAWAN tu seperti lembu, me ngikut saje ape dikata........

kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian, bau je busuk tp sedap dimakan....

kata adik,
KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde.......

kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTILEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!

dia tetap kawan...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia, selamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!! Wink

MuNiRaH
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-09
Join date : 2009-04-09
Location : UTM SkuDai
Posts : 308
Points : 318
Humor : senyumlah seikhlas hati kerana senyumanmu itu menawan~

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Fri Jun 05, 2009 12:06 am

kata2 mutiara ak.....



mutiara itu cantik



dh abis...

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Sat Jun 13, 2009 1:09 am

mutiara 2 menyebabkan seseorang berubah perangai..lihat saje citer the pearl..wakakakaka...

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by MuNiRaH on Sat Jun 13, 2009 2:14 am

wehhh... bagos gler ko syalla...
crita zmn purba pown ko igt lagi???
gud student...

MuNiRaH
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-09
Join date : 2009-04-09
Location : UTM SkuDai
Posts : 308
Points : 318
Humor : senyumlah seikhlas hati kerana senyumanmu itu menawan~

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Sat Jun 13, 2009 2:19 am

wakakaka..citer purba?aku tinguk novel the pearl adik aku la..2 pasal teringat 2..

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by MuNiRaH on Sat Jun 13, 2009 2:22 am

la ptt la..
bagos2...
ni yg wt teacher zaiti tmbh sayang kt ko ni...

MuNiRaH
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-09
Join date : 2009-04-09
Location : UTM SkuDai
Posts : 308
Points : 318
Humor : senyumlah seikhlas hati kerana senyumanmu itu menawan~

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Sat Jun 13, 2009 2:28 am

wakakaka..syg kemende..salu marah aku n dak2 meja blakang pe..mase inglish asik nak men jek..hua3...

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by Sponsored content Today at 11:51 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum