batch16 smakl
to all batch 16..register lu..x banyak pon..jap je..ok??tp kalo x leh log in pas regster pkara biasa..aku must approved lu k...kalo nak cepat gtau aku kat ym..@_@

{education} mutiara kata.....

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by farah dina on Mon Aug 31, 2009 10:40 pm


Jika anda berhasrat untuk berjaya, jangan hanya memandang
ke tangga tetapi belajarlah untuk menaiki tangga tersebut.




Setiap malam sebelum tidur,anda perlu menetapkan satu

matlamat di dalam minda & menguatkannya dari hari ke hari



Jika anda hilang segala-galanya, jangan lupa, kerana anda
masih mempunyai masa depan.


farah dina
MOTIVATED
MOTIVATED

Female Birthday : 1990-12-18
Join date : 2009-08-25
Location : uniten bangi
Posts : 51
Points : 56

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Tue Sep 01, 2009 1:20 am

hidup biar coolll....

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by QUE rizal on Tue Sep 01, 2009 11:47 am

untuk meguji kedalaman sesuatu tasik atau sungai,

janganlah menggunakan kedua belah kaki.....

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Tue Sep 01, 2009 1:35 pm

abis 2 nk gune ape...?
tangan..?

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by farah dina on Tue Sep 01, 2009 10:44 pm

Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR
Teman yang paling akrab ialah AMAL
Pengawal peribadi yang paling berwaspada ialah DIAM
Bahasa yang paling manis ialah SENYUM
dan Ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK

farah dina
MOTIVATED
MOTIVATED

Female Birthday : 1990-12-18
Join date : 2009-08-25
Location : uniten bangi
Posts : 51
Points : 56

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by MuNiRaH on Thu Sep 03, 2009 10:22 am

Berkata syeikh yahya ibn muaz al-razi :

Malam itu panjang, jangan dipendekkan dengan tidurmu...
Dan siang itu terang, jangan pudarkan dengan dosamu....

MuNiRaH
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-09
Join date : 2009-04-09
Location : UTM SkuDai
Posts : 308
Points : 318
Humor : senyumlah seikhlas hati kerana senyumanmu itu menawan~

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Thu Sep 03, 2009 5:01 pm

Sepertinya setiap menit di seluruh belahan bumi ini beterbangan dan berhamburan ribuan kata-kata manis. Tapi kata-kata MAAF yang benar-benar tulus, mungkin tak akan sebanyak itu. Kata-kata MAAF kadang sering sekali dipermainkan dan seperti diobral murah!

Aku baru aja ngalamin yang namanya KECEWA, lantaran seseorang yang selalu saja hanya berkata-kata manis. Berulang kali kumaafkan dan kumencoba mengerti. Aku tidak mau berpikir dengan pikiranku sendiri. Hanya ingin menjaga sebuah hubungan pertemanan dengan baik. Tapi, salahkah jika kemudian aku mengungkapkan dengan kata-kataku seperti yang hati dan pikiranku bilang? Dengan resiko rusaknya sebuah hubungan. Aku tak peduli, hanya ingin jujur dan jadi diri sendiri. Aku bicara jujur atau tidak pun, aku pikir hubungan ini juga sudah rusak kok, karena kurang adanya rasa saling menghargai satu sama lain.

Sakit sekali rasanya setelah kita tahu kalau kita ini kurang dihargai! Tapi aku cukup terhibur saat seorang mengirimkanku sms bunyinya :” Biarkan saja jika orang tidak menghargai kita, tapi kita harus selalu bisa menghargai diri kita sendiri. Tuhan memberkati”



gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Thu Sep 03, 2009 5:03 pm

”Jangan khawatir jika bahasamu tidak dapat dimengerti orang lain, karena bahasa cinta selalu dapat dimengerti”

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Thu Sep 03, 2009 5:04 pm

inta tak pernah akan begitu indah jika tanpa persahabatan.

Yang satu selalu menjadi penyebab yang lain dan prosesnya adalah irreversible.

Seorang pecinta yang terbaik adalah sahabat yang terhebat.



gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Thu Sep 03, 2009 5:05 pm

A bell is not a bell until someone rings it; a song is not a song until someone sings it.
Love wasn't put in the heart to stay, for love isn't love 'til you give it away.

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Thu Sep 03, 2009 5:06 pm

cinta tak pernah akan begitu indah jika tanpa persahabatan.

Yang satu selalu menjadi penyebab yang lain dan prosesnya adalah irreversible.

Seorang pecinta yang terbaik adalah sahabat yang terhebat.

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by zAm on Fri Sep 04, 2009 3:52 am

ramai tol berbhs...

jadikn isteri anda sebagai teman paling rapat anda...

zAm
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-03-17
Join date : 2009-04-16
Location : Taiping
Posts : 523
Points : 535
Humor : iNdAh NyE iDUp dIduniA tp tIdAk SeinDAh mSe MenDaTang

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by zack ile on Fri Sep 04, 2009 10:32 am

"MAN JADDA WAJADA
WA MAN ZARA'A HATSODA"

ingat lagi???

_________________
"walau semua harta untuk merapatkan ukhwah,
namun Allah yang dapat membina ukhwah"
(8:63)


zack ile
global moderator
global moderator

Male Birthday : 1990-06-29
Join date : 2009-04-01
Location : Ad-Dahqaliyah, Mansoura, Egypt
Posts : 418
Points : 489
Humor : solatlah anda sebelum anda disolatkan

http://www.zack-ile.blogspot.com

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Mon Sep 07, 2009 3:08 pm

igt2..

pepatah arab lagik 1..

"belajarlah dari buaian hingga ke liang lahad"

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Mon Sep 07, 2009 3:10 pm

bg la arab kalo pepatah arab....
dh lupe la 2.....

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Mon Sep 07, 2009 3:12 pm

aku igt sparuh jek..
camnie kot bunyinyer..

"ta'lamu minal mahdi ilal lahdi"

kalo x silap aku ah..

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Mon Sep 07, 2009 3:13 pm

btol laaa 2........

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Mon Sep 07, 2009 3:16 pm

ka3..
ko nie manjang je betul wehh..
ko pon x tau kann??

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by zack ile on Wed Sep 09, 2009 2:23 pm

salah la....

"utlubul ilmi minal mahdi ilal lahad"

ape la korang ni

_________________
"walau semua harta untuk merapatkan ukhwah,
namun Allah yang dapat membina ukhwah"
(8:63)


zack ile
global moderator
global moderator

Male Birthday : 1990-06-29
Join date : 2009-04-01
Location : Ad-Dahqaliyah, Mansoura, Egypt
Posts : 418
Points : 489
Humor : solatlah anda sebelum anda disolatkan

http://www.zack-ile.blogspot.com

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by MuNiRaH on Wed Sep 09, 2009 10:30 pm

Biarkan persaudaraan kita mengalir serperti air yang menyejukkan atau udara yang melegakan atau bumi yang mengokohkan atau api yang menggelorakan biarkan ia tumbuh sperti benih yang tersemai dan bunga-bunga yang bermekaran bukan sekedar bahagia tapi bersama meraih Syurganya AMIN ^_^

MuNiRaH
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-09
Join date : 2009-04-09
Location : UTM SkuDai
Posts : 308
Points : 318
Humor : senyumlah seikhlas hati kerana senyumanmu itu menawan~

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by jalilah on Thu Sep 10, 2009 2:28 am

Dakwah ini dakwah kita!- "Demi Allah...!, Seandainya merekaka meletakkan matahari di tangan kananku dan bulan di tangan kiriku,agar aku meninggalkan dakwah ini. Aku tidak akan meninggalkannya, meskipun aku hancur mempertahankannya."

ana xingat sape yg ucp kata2 ni..

jalilah
FRESHIE
FRESHIE

Female Birthday : 1990-11-24
Join date : 2009-08-19
Location : UPM Serdang
Posts : 29
Points : 34
Humor : "Erti hidup pada yang memberi"

http://insandambakasihillahi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by jalilah on Thu Sep 10, 2009 2:36 am

"Beruntunglah orang yang hari ini lebih baik dari semalam, terpedayalah orang yang hari ini sama seperti semalam, dan celakalah orang yang hari ini lebih buruk dari semalam..Yang paling jauh, bukannya bintang, mentari pun bukan jua rembulan tetapi adalah masa yang berlalu dan tidak akan kembali..kelmarin yang luput menjadi secancang kenangan, semalam yang terluput mengukir sesalan..yang ada hanya hari ini & akan datang..gunakanlah hari ini dengan sebaik mungkin kerana esok belum tentu milik kita, sedangkan semalam telah pergi buat selamanya.."

jalilah
FRESHIE
FRESHIE

Female Birthday : 1990-11-24
Join date : 2009-08-19
Location : UPM Serdang
Posts : 29
Points : 34
Humor : "Erti hidup pada yang memberi"

http://insandambakasihillahi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Fri Sep 11, 2009 1:33 am

zack ile wrote:salah la....

"utlubul ilmi minal mahdi ilal lahad"

ape la korang ni

ha3..
tq2 zackk..

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by anithsms on Mon Dec 21, 2009 1:47 am

Biar hina ddpn mnusia,

jgn hina ddpn Yg Berkuasa..
usah menagih cinta mnusia
mengemislah cinta Dari-Nya..
Hitunglah nikmat kurnia,
jgn dkira musibah secebis..
selangkah kte rapat pada-Nya,
seribu langkah Dia merapati kte..
sunny

anithsms
newbie
newbie

Female Birthday : 1990-03-19
Join date : 2009-09-15
Location : kl
Posts : 5
Points : 5
Humor : hdop kne mencari n memberi..aper nk cari n nk bg??

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by asma amanina on Wed Dec 23, 2009 11:05 am

“Sesiapa yang memperbaki hubungannya dengan Allah, maka Allah akan memperbaiki hubungannya dengan manusia”.
>Sufyan bin Uyainah

asma amanina
FRESHIE
FRESHIE

Birthday : 1990-04-01
Join date : 2009-08-28
Location : mengabang telipot kuala terengganu
Posts : 20
Points : 35
Humor : tarbiah bukan segalanya tapi segalanya bermula dengan tarbiah, ayuh gencarkan dakwah!

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by Sponsored content Today at 11:51 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum