batch16 smakl
to all batch 16..register lu..x banyak pon..jap je..ok??tp kalo x leh log in pas regster pkara biasa..aku must approved lu k...kalo nak cepat gtau aku kat ym..@_@

{education} mutiara kata.....

Page 2 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by MuNiRaH on Sat Jun 13, 2009 2:35 am

yela..
bkn dulu ko ade smpnn mutiara kata in english ke???
ape lg share la...

MuNiRaH
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-09
Join date : 2009-04-09
Location : UTM SkuDai
Posts : 308
Points : 318
Humor : senyumlah seikhlas hati kerana senyumanmu itu menawan~

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Sat Jun 13, 2009 2:38 am

hua3..nak share ape?
ko cari dalam tenet suda..
wakaka..
aku pon xtau mane aku letak buku quote 2..
cett..
ilang da kot..

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by MuNiRaH on Sat Jun 13, 2009 2:41 am

ek eleh..
dh post ni suro share mutiara kate... xde mkne la cr dlm intnt...
klu share kt cni leh la kongsi reramai...

MuNiRaH
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-09
Join date : 2009-04-09
Location : UTM SkuDai
Posts : 308
Points : 318
Humor : senyumlah seikhlas hati kerana senyumanmu itu menawan~

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Sat Jun 13, 2009 2:44 am

har har har harapan..
nanti la aku post..
tapi aku ingt 1..
"sumtimes,people can do better by a 2nd chance.."

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by den_nell90 on Sat Jun 13, 2009 2:46 am

oi2..cukup2 la spam tu..back to topic k??

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by syafiq_aznan on Sat Jun 13, 2009 2:49 am

har3..
suri2 admin...
2 aku ader bagi quote 2..
aku xigt lak sape ckp..

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by fifa on Fri Aug 28, 2009 4:20 am

dalam diari seorg pejuang...
xde mslah yg xmerumitkan
xde ujian yg xmelemahkan
xde dugaan yg xmenyusahkan
bhkan itu semua dijadikan batu loncatan
utk menjd lbh hebt
mereka tepu dgn dugaan
cuma sesekali air mata merembes
menerjah pipi
lambang keterbatasan kudrat
lambang kekerdilan diri
berdepan dgn "belaian"
PENCIPTA
sbg tanda ingtanNya...
dan jika ditanya knp perjuangn itu pahit?
jwbnya kerana syurga itu manis...................

fifa
FRESHIE
FRESHIE

Female Birthday : 1990-06-06
Join date : 2009-08-07
Location : bumi UM-third college-
Posts : 20
Points : 20
Humor : HidUp Ini SuaTU CobaAn yG maNe BilE kTe TeRus TeGak bErdIrI, mAka KiTe AkaN seDar BeTapA IndaHnyA cObaAn TeRSEbut...

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by tqawanie on Fri Aug 28, 2009 7:54 am

sori2... dah lama masuk kt cni tp x tau nak post apa....
but i really appreciate what admin had done...
at least i can share few words from here with other people rite... good admin

tqawanie
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-04
Join date : 2009-08-01
Location : Kuala Lumpur
Posts : 399
Points : 412
Humor : money is not everything....but everything is money...

http://www.tqa.myvbizonline.com

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by KeY_MoRe on Sat Aug 29, 2009 2:33 am

i dont have any word to convert as pearl... haha but i really like these word

obliti privatorum, publica curate=Forget private affairs, take care of public ones

omnia dicta fortiora si dicta Latina or quidquid Latine dictum sit altum videtur = everything sounds more impressive when said in Latin

n the most one I like is orbis unum = one world not Malesia unum = one Malaysia....

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by jalilah on Sat Aug 29, 2009 3:57 am

Salam alaik..sbg motivasi wt diri n shbt2 yg len..

"Hidup ini adalah keyakinan dan perjuangan...dan perjuangan Mukmin yang sejati tidak akan berhenti kecuali kedua tapak kakinya telah menginjak ke pintu syurga..."

Wallahualam.. =D

jalilah
FRESHIE
FRESHIE

Female Birthday : 1990-11-24
Join date : 2009-08-19
Location : UPM Serdang
Posts : 29
Points : 34
Humor : "Erti hidup pada yang memberi"

http://insandambakasihillahi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by zack ile on Sat Aug 29, 2009 9:29 am

di sini ingin berkongsi mutiara kata dari sebuah novel
bertajuk __________(cuba teka...nnti aku edit u thu jawapannya)


"serigala cepat menyambar kambing biri-biri yang duduk seorang-seorang daripada kambing biri-biri yang duduk ramai-ramai"


lebih kurang la bunyinya....
thu x apa maksudnye....
drpd tafsiran bacaan novel tersebut...


seseorang individu itu lebih senang diganggu oleh syaitan apabila duduk seorang diri....
tapi apabila kita berukhwah....
insyaAllah, segala hasutan dapat dilawan sama ada sendirian mahupun dengan bantuan kawan-kawan...

> jadi salah satu kita nk baiki diri adalah bergaul dengan orang2 yg soleh...
insyaAllah mcm antum semua...
> tp bkan senang kita nk berukhwah mcm ayat Quran yg ak kuarkan sbagai signature ak tu...rujuk ayat Quran tu...

_________________
"walau semua harta untuk merapatkan ukhwah,
namun Allah yang dapat membina ukhwah"
(8:63)


zack ile
global moderator
global moderator

Male Birthday : 1990-06-29
Join date : 2009-04-01
Location : Ad-Dahqaliyah, Mansoura, Egypt
Posts : 418
Points : 489
Humor : solatlah anda sebelum anda disolatkan

http://www.zack-ile.blogspot.com

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by zack ile on Sat Aug 29, 2009 9:52 am

kata2 yang ak dpat dri seorang senior di gamaah mansoura....

"harta yang telah dibelanjakan oleh kita telah tentu menjadi harta kita...
tetapi harta yang kita simpan belum tentu menjadi harta kita...."


anda paham???
baca berkali2 fahami serta hayati kata itu...

sekecil mane harta kite yg telah dibelanjakan...
dripada sebesar mane harta yang kita simpan...
(p/s: kebiasaan orang begini lebih bnyak menyimpan dr bbelanja_ke arah kebaikan/berfaedah)

harta yg dibelanjakan telah dicatat oleh-Nya sama ada baik atau buruk...(sudah thu akhirnya)
tetapi harta yg disimpan belum thu nasibnya...
kalo kita meninggal...
sudah tentu jatuh pada warisnya...
waris kita pule blum kita thu akan membelanjakan harta tersebut...
sama ada baik atau buruk...(blum thu akhirnya)

alangkah baik kalo sumenye baik di jalan Allah...
jadi bnyakkanlah membelanjakan harta kita ke arah kebaikan...
seperti berinfak...lebih2 lg di bulan mulia ini....
drpda bnyak menyimpan atau kedekut....

adui...dah jd cam tazkirah la pula...

bleh mnta tlong x???
bleh x korang sume edit post korang dngan huraian...
post berikutnya pun kalo bleh ade huraian...(hanya cadangan)
maklumla...ak ni bkan la paham sangat ayat2 sastera ni...
brulah masuk ke dalam hati ni...
seronok bersastera...

_________________
"walau semua harta untuk merapatkan ukhwah,
namun Allah yang dapat membina ukhwah"
(8:63)


zack ile
global moderator
global moderator

Male Birthday : 1990-06-29
Join date : 2009-04-01
Location : Ad-Dahqaliyah, Mansoura, Egypt
Posts : 418
Points : 489
Humor : solatlah anda sebelum anda disolatkan

http://www.zack-ile.blogspot.com

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by jalilah on Sat Aug 29, 2009 5:39 pm

zack ile wrote:di sini ingin berkongsi mutiara kata dari sebuah novel
bertajuk __________(cuba teka...nnti aku edit u thu jawapannya)


"serigala cepat menyambar kambing biri-biri yang duduk seorang-seorang daripada kambing biri-biri yang duduk ramai-ramai"


lebih kurang la bunyinya....
thu x apa maksudnye....
drpd tafsiran bacaan novel tersebut...


seseorang individu itu lebih senang diganggu oleh syaitan apabila duduk seorang diri....
tapi apabila kita berukhwah....
insyaAllah, segala hasutan dapat dilawan sama ada sendirian mahupun dengan bantuan kawan-kawan...

> jadi salah satu kita nk baiki diri adalah bergaul dengan orang2 yg soleh...
insyaAllah mcm antum semua...
> tp bkan senang kita nk berukhwah mcm ayat Quran yg ak kuarkan sbagai signature ak tu...rujuk ayat Quran tu...


hmm...yup btol tu..mengikut ape yg ana fhm dr ayt tu, manusia ni perlu hidup dalam berjemaah..mksdnye,kite prlukn jemaah tp jemaah xperlukn kite..n ayt tu sgt relate dgn ape yg ana ckp n ape yg ana tulis kt bhgn humor..kalo kite hdup dlm jemaah, insyaAllah kite xkn ssat..tp ble kte hdup tnpe jmaah, kte mdah utk ssat..sbb tu kte prlukn usrah..(bg ana la)..usrh slh satu agen utk sebarkn dkwh..ade kte tgk org wt usrh sorg2??Question xde kn..wt rmai2 n scra berjmaah..

wallahualam..

jalilah
FRESHIE
FRESHIE

Female Birthday : 1990-11-24
Join date : 2009-08-19
Location : UPM Serdang
Posts : 29
Points : 34
Humor : "Erti hidup pada yang memberi"

http://insandambakasihillahi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by QUE rizal on Sat Aug 29, 2009 5:49 pm

darkvelo wrote:"CC kunci kejayaan saya"

aa.. bleh ka?? heee~

layan je kun....
tapi yang kat bawah ni cam menarik....

v for vendetta wrote:
people should not be afraid of the government,
government should be afraid of their people

kepada walap....
ko nak join venture ngan aku x???
sebab dari gaya penulisan ko,
aku lihat ko ade potensi mnjadi rappers unggul....
dan aku mmg memerlukan sorg rappers.......

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by KeY_MoRe on Sun Aug 30, 2009 7:40 am

this one idiot idiom look cool.. just chill out with it k:
"do what ever u want n done what ever you did" good

and this one word from yunkee dummies:
"be proud on ur pride is better then be pride on ur proud"

the yunkees dummies word's quite suck... dunnoe which ghetto say it out loud... Exclamation

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by QUE rizal on Sun Aug 30, 2009 2:05 pm

nate gapo muadib...
kawe tok pehe mu ghoya' gapo???

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by KeY_MoRe on Sun Aug 30, 2009 4:57 pm

QUE rizal wrote:nate gapo muadib...
kawe tok pehe mu ghoya' gapo???

carik kamos... urban language...haha

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by farah dina on Sun Aug 30, 2009 6:38 pm

" lalai sesaat adakalanya mencucurkan air mata setahun.. "

farah dina
MOTIVATED
MOTIVATED

Female Birthday : 1990-12-18
Join date : 2009-08-25
Location : uniten bangi
Posts : 51
Points : 56

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by KeY_MoRe on Mon Aug 31, 2009 2:05 am

farah dina wrote:
" lalai sesaat adakalanya mencucurkan air mata setahun.. "
lalai dua saat adakalanya membanjirkan air mata segelas..

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by farah dina on Mon Aug 31, 2009 3:12 am

" cintai Lah oRg yang mencintai kamu..
jgan prnah mencintai org yg kamu cintai..
krna org yg kamu cintai belum tentu mencintai kamu.. "


aku agk trase ngan madah ni.... huhu

farah dina
MOTIVATED
MOTIVATED

Female Birthday : 1990-12-18
Join date : 2009-08-25
Location : uniten bangi
Posts : 51
Points : 56

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by gonjeng on Mon Aug 31, 2009 11:06 am

cinta tak akan muncul dengan sendirinya,cinta tak akan terbangun jika tak dibangunkan semua itu perlu perngorbanan. orang biasa tak akan menciptakan hubungan selaras bersama cinta sejatinya.

betol3....

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Cantik pada WANITA

Post by farah dina on Mon Aug 31, 2009 12:13 pm


Cantik pd WANITA

PUTIH yg CANTIK pd wanita ada 4 jenis... putih warna kulitnya... putih warna belahan rambutnya...putih warna giginya...putih warna matanya..

HITAM yg CANTIK pd wanita ada 4 jenis... hitam bulu matanya...hitam alisnya...hitam matanya...hitam rambutnya..

MERAH yg CANTIK pd wanita ada 4 jenis... merah lidahnya...merah pipinya...merah bibirnya...merah warna kulitnya yg putih kemerah-merahan..

KECIL dan CANTIK pd wanitan ada 4 jenis...kecil hidungnya(mancung)...lentik jari-jemarinya...ramping pinggangnya...nipis alisnya..

PANJANG dan CANTIK pd wanita ada 4 jenis... kedua tangan dan kedua kakinya yg panjang...badan tubuh yang tinggi...rambut panjang...leher panjang..

PENDEK dan CANTIK pd wanita ada 4 jenis... tangannya tidak panjang (tidak boros)...kakinya tidak panjang (tidak suka berjalan)...lisannya pendek (tidak liar)... Dengan kata laen dia tidak boros dengan harta suaminya, tidak pernah keluar dr rumahnya, tidak banyak berbicara, dan matanya tidak meliar...



farah dina
MOTIVATED
MOTIVATED

Female Birthday : 1990-12-18
Join date : 2009-08-25
Location : uniten bangi
Posts : 51
Points : 56

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by QUE rizal on Mon Aug 31, 2009 8:53 pm

mcm ciri wanita idaman je ni............

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by farah dina on Mon Aug 31, 2009 9:25 pm

"Lebih mudah untuk memenuhi impian kita yang pertama
daripada cuba untuk mengejar impian-impian lain selepasnya"




btol tu.. huhuhuh...

farah dina
MOTIVATED
MOTIVATED

Female Birthday : 1990-12-18
Join date : 2009-08-25
Location : uniten bangi
Posts : 51
Points : 56

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by QUE rizal on Mon Aug 31, 2009 10:16 pm

pandanglah sejauhnya, umpama melihat semut di atas jalan....

cakaplah sebenarnya, umpama memberitahu tarikh kiamat....

dengarlah sejelasnya, umpama mendengar si fasik berkata-kata......

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: {education} mutiara kata.....

Post by Sponsored content Today at 11:54 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum