batch16 smakl
to all batch 16..register lu..x banyak pon..jap je..ok??tp kalo x leh log in pas regster pkara biasa..aku must approved lu k...kalo nak cepat gtau aku kat ym..@_@

pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

View previous topic View next topic Go down

pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by soul_vibrator on Wed Aug 19, 2009 4:35 am

semua org tahu akan kewujudan ISA bukan, tahukah anda kenapa wujudnya ISA...pernahkah anda bayangkan sesuatu negara tanpanya..mari saya kupas isu ini dengan memberikan satu situasi...seorang warganegara malaysia yang berbilang kaum(bukan kaum melayu)tidak suka kepada bunyi nyaring ketika hujung senja dan awal pagi yakni azan subuh dan azan maghrib kerana dikatakan tidak menghormati sensitiviti kaumnya di kawasan itu yang rata-ratanya bukan beragama islam.Maka warganegara ini seorang professional,merancang untuk memfailkan petisyen bahawa bunyi azan tersebut tidak dilaungkan ke luar kawasan tempat ibadat islam(masjid/surau)melainkan hanya di dalam kawasan tersebut sahaja.maka dalam perbicaraan beliau ,mahkamah sivil telah menyatakan bukti2 dan kenyataan2 yang dibuat oleh beliau adalah benar..dan azan tidak lagi dilaungkan secara meluas di penempatan itu.......

mari kita lihat di dalam dunia mahkamah utama yang digunakan adalah mahkamah sivil ,dan anda tahu bahawasanya mahkamah ni tidak bersifat apa(neutral) dan tidak memihak kepada sesiapa, kes ini berlaku kepada gejala murtad yang pernah berlaku di Malaysia , apabila seorang bekas islam memfailkan ic nya ditulis dengan agama laen yang dianutinya sekarang di mahkamah syariah ,namun gagal dan kemudian berbuat demikian di mahkamah sivil dan menang walaupun terpaksa menempuh mahkamah tinggi malaysia (namun menang juga dan kerajaan malaysia tidak mampu menghalang kerana itu keputusan mahkamah dan ianya adalah sememangnya hak warganegara tersebut...)

tetapi dalam kes di atas ia melibatkan dua jenis bangsa dan agama,anda fikirkanlah ape peranan ISA tersebut dan saye tahu anda paham,KESELAMATAN DALAM NEGERI, bukan untuk menjaga dan membendung org awam daripada jenayah kasar sahaja ,tetapi jenayah terpendam,jenayah yang tidak dapat di jalankan oleh golongan2 tertentu untuk menjahanamkan Malaysia bukan sahaja dari segi sosial tapi spiritual, x salah kalau saya nyatakan ada golongan memperjuangkan hak bangsa laen seperti kuil dan tokong ...dan mereka menang, dan apabila tidak dihalang maka penuh malaysia sebuah negara islam ini dengan kuil2 dan tokong2 ...hak kemurtadan org2 yang tidak berotak pun tidak dapat dihalang jika tiada ISA dan mungkin juga ajaran al maunah yang suatu mase dulu cuba menghancurkan institusi raja dan kerajaan di Malaysia tidak dapat dihalang, kumpulan ajaran sesat abuya (Asshaari)tidak juga dapat dihalang jika pemimpin nya tidak ditangkap dan mungkin ayah pin tidak takut untuk melancarkan gerakannya lebih meluas masakan dia hanya beroperasi di terengganu kerana Malaysia ada ISA...fikirkanlah ....kita kena berfikir secara meluas tuan2 dan puan2, jika tiada ISA maka hancurlah peranan islam dan peranan mahkamah syariah,malahan satu hari nanti jika DAP memrintah negara KELANTAN pun xdpt laungkan azan ....ye lah ISA dah xde..jangan fikir guna nafsu....akta itu bukannya menghukum tiada siksaan jika hendak dibandingkan dengan penjara singapura..cari maklumat tersebut bandingkanok Smile

soul_vibrator
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-09-10
Join date : 2009-04-20
Location : UiTM shah alam
Posts : 75
Points : 97
Humor : haha ....

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by soul_vibrator on Wed Aug 19, 2009 4:59 am

untuk maklumat lanjut mengenai pengalamn tahanan ISA...http://genta-rasa.com/2009/04/20/terima-kasih-isa-bunga-dari-kamunting/

soul_vibrator
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-09-10
Join date : 2009-04-20
Location : UiTM shah alam
Posts : 75
Points : 97
Humor : haha ....

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by najid_77 on Wed Aug 19, 2009 5:09 pm

wei tp apahal ISA tahan org yg nak melaungkan kebenaran?
NApe ISA tu x tahan je ayah pin , rasul kahar etc???

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by soul_vibrator on Wed Aug 19, 2009 10:41 pm

sebab isa bukan bleh kluar sewenang wenangnye lagipun ade peruntukan di bawah mahkamah syariah utk tgkp mereka2 itu...tp ketua al arqam dan kebanyakan kumpulan jihad kononya, yang menyeleweng ni dah tgkap dah...cuma ayah pin x jumpa lagi dah jumpa msti tertangkapnya...tapi yg laen2 masih boleh dibicarakan menurut enakmen2 syariah sedia ada ...x bleh gne ISA sesuke ati...

soul_vibrator
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-09-10
Join date : 2009-04-20
Location : UiTM shah alam
Posts : 75
Points : 97
Humor : haha ....

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by najid_77 on Thu Aug 20, 2009 4:27 am

Tp....
klu guna ISA utk tu aku rse lbih best dan menyelerakan....
teringin nk siat2 kulit rasul KAhar tu....
sori....
terikutkn perasaan plak....

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by syafiq_aznan on Thu Aug 20, 2009 10:44 am

btul2 motek..
yang cma ayah pin n da geng 2,under makamah syariah..
isa x leh dibicarakan...

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by najid_77 on Thu Aug 20, 2009 6:19 pm

ape mksd kau syalla?

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by zAm on Fri Aug 21, 2009 12:41 am

benar kata motek..
tp sejak akhir2 ini byk gak org melayu islam yg msuk...
ape dh jd...
adakah sebenarnya mereka tak takut atau bodoh?
as normal human that have brain to think...ak rse klu org tersebut tau bhw isa itu bhy atau kejam....diorng patut tidak melakukan perkara2 bodoh...
org cina pasti tersenyum skunk...kerana ape???
sblm nie byk owg cina yg msuk isa tp sejak akhir2 ini org melayu dh agak ramai msuk isa...adakah kerana mereka berani....???? atau bodoh...???
org cina suka tgk owg melayu berpecah belah...berbalah sesama melayu...
hanya kerana isa atau politik...erm...
dr pendapat ak...
mereka(pembangkang) ingin memberontak atau ingin mengulingkn kerajaan... bkn kah ini negara demokrasi...
kenapa tidak sesame pilihan raya mereka kalahkn kerajaan...
atau mereka join kerajaan utk membetulkan kerajaan...
kenapa tokoh2 islam seperti harunsani menyokong kerjaan...
pandangan ak bkn bermakan ak menyokong sepenuhnya kerajaan...
ad yg kerajaan salah...
so pikir2kan..
isa bkn saje memihak pada kerjaan...
malah pada bkn kerajaan juga...

zAm
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-03-17
Join date : 2009-04-16
Location : Taiping
Posts : 523
Points : 535
Humor : iNdAh NyE iDUp dIduniA tp tIdAk SeinDAh mSe MenDaTang

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by najid_77 on Fri Aug 21, 2009 2:53 am

aku setuju dgn ISA tu....
tp ke mana arah tuju ISA tu digunapakai tu yg mmbuatkn aku xberapa puas hati....

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by den_nell90 on Fri Aug 21, 2009 3:43 am

najid_77 wrote:aku setuju dgn ISA tu....
tp ke mana arah tuju ISA tu digunapakai tu yg mmbuatkn aku xberapa puas hati....

mksd ko??cam tahanan kes JI??atopon kes raja petra??yg hina RASUL tercinta kta....tp ada gak org pertahankan dye..haiz... Mad

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by rafiq hanif on Fri Aug 21, 2009 3:45 pm






rafiq hanif
DATABASE Crew
DATABASE Crew

Male Birthday : 1990-11-24
Join date : 2009-04-01
Location : kampung konggo
Posts : 227
Points : 246
Humor : al-quran mode ~

http://pencintadakwah.blogspot.com

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by tqawanie on Sun Aug 23, 2009 1:57 am

rafiq, seperti yang dah dibincangkan sebelum nih...
mmg setiap badan or apa2 benda yang ditubuhkan ada advantage n disadvantage nyer... tp, kalo nak mansuhkan ISA adalah suatu perkara yang mustahil... kene tukar cara dier aja supaya jadi lebih elok sedikit... hhehehe, ni pendapat aku ler

tqawanie
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-04
Join date : 2009-08-01
Location : Kuala Lumpur
Posts : 399
Points : 412
Humor : money is not everything....but everything is money...

http://www.tqa.myvbizonline.com

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by aslam90 on Sun Aug 23, 2009 2:49 am

yup.. ana rs pndpt diats leh diambil kire..
sbb tu kerajaan perlu kaji semula akta tersebut..
supaya ia x meninds org yg x sepatutnye..
idup barisan alternatif...

aslam90
Former Director
Former Director

Male Birthday : 1990-10-23
Join date : 2009-04-12
Location : sg besi, key ell...
Posts : 152
Points : 159
Humor : kalu anda pernah menjalani ujian talasemia, h1n1 bile lagik??

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by rafiq hanif on Sun Aug 23, 2009 11:22 am

ISA kene mansuh... sbb org2, rakyat dah benci dengar perkataan 2...
keene tukar bende laen... yang lebih BERSIH lg..

kejam x kejam ISA,
tangkap, kurung tnpa bicara, and x bg peluang nk bele diri..
tahan bertahun2... 7thn... leh tgk anak bini melalui interkom..
klu ade wat salah besar pon.. bicarakanlah dimahkamah..
ni x perikemanusiaan... fikir2knlah...

dalam islam ade ajar camni ker?
kate negara islam... prove it.

rafiq hanif
DATABASE Crew
DATABASE Crew

Male Birthday : 1990-11-24
Join date : 2009-04-01
Location : kampung konggo
Posts : 227
Points : 246
Humor : al-quran mode ~

http://pencintadakwah.blogspot.com

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by tqawanie on Sun Aug 23, 2009 5:20 pm

rafiq hanif wrote:ISA kene mansuh... sbb org2, rakyat dah benci dengar perkataan 2...
keene tukar bende laen... yang lebih BERSIH lg..

kejam x kejam ISA,
tangkap, kurung tnpa bicara, and x bg peluang nk bele diri..
tahan bertahun2... 7thn... leh tgk anak bini melalui interkom..
klu ade wat salah besar pon.. bicarakanlah dimahkamah..
ni x perikemanusiaan... fikir2knlah...

dalam islam ade ajar camni ker?
kate negara islam... prove it.


wah2... pasni tukar nama ISA jadi aper2 ler... jgn ltk ISA nanti rakyat benci... hehehehe
so, kita jgn pk kan kepentingan sendiri... setiap benda yang ditubuhkan mesti ada tujuan...
dier kita rase kejam sebab salah dari segi cara, so... cam aslam kate, ubah akta nyer saje

tqawanie
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-04
Join date : 2009-08-01
Location : Kuala Lumpur
Posts : 399
Points : 412
Humor : money is not everything....but everything is money...

http://www.tqa.myvbizonline.com

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by soul_vibrator on Sun Aug 23, 2009 5:49 pm

ok tp bnyk org masuk ISA klua jadi org baek...dan mereka bertaubat.. jadi di mana kah kesilapan dan kekejamannya...yang diorang gatai sangat berarak susahkan orang tu pasai pa..

soul_vibrator
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-09-10
Join date : 2009-04-20
Location : UiTM shah alam
Posts : 75
Points : 97
Humor : haha ....

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by zAm on Tue Aug 25, 2009 6:33 pm

setuju motek...
jgn agap parti...
agap mse depan islam...

zAm
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-03-17
Join date : 2009-04-16
Location : Taiping
Posts : 523
Points : 535
Humor : iNdAh NyE iDUp dIduniA tp tIdAk SeinDAh mSe MenDaTang

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by tqawanie on Wed Aug 26, 2009 1:14 am

soul_vibrator wrote:ok tp bnyk org masuk ISA klua jadi org baek...dan mereka bertaubat.. jadi di mana kah kesilapan dan kekejamannya...yang diorang gatai sangat berarak susahkan orang tu pasai pa..


waah, nmpknyer motek sokong aku ngan aslam... thanx motek... Very Happy
besides, kata putus dr aku...ISA x perlu dihapuskan cume perlu diubah akta2 dalam tuh jew, supaya x nmpk kejam... hehehehe

tqawanie
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-04
Join date : 2009-08-01
Location : Kuala Lumpur
Posts : 399
Points : 412
Humor : money is not everything....but everything is money...

http://www.tqa.myvbizonline.com

Back to top Go down

ak bukannye esktrimis

Post by soul_vibrator on Wed Aug 26, 2009 11:54 am

yang pnting ak amik ah advantagesnye...hehe tu ahh ak susah nak sokong mnyokong nie ..haha

soul_vibrator
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-09-10
Join date : 2009-04-20
Location : UiTM shah alam
Posts : 75
Points : 97
Humor : haha ....

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by tqawanie on Thu Aug 27, 2009 3:03 am

hehehe, xper... pendapat daripada orang ramai amat diperlukan...

tqawanie
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-04
Join date : 2009-08-01
Location : Kuala Lumpur
Posts : 399
Points : 412
Humor : money is not everything....but everything is money...

http://www.tqa.myvbizonline.com

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by jalilah on Thu Sep 10, 2009 2:00 am

rafiq hanif wrote:




pergh..gerun ana tgk..nseb bek jd sukarelawn konsert aritu..kalo x, da p da..huhu..

jalilah
FRESHIE
FRESHIE

Female Birthday : 1990-11-24
Join date : 2009-08-19
Location : UPM Serdang
Posts : 29
Points : 34
Humor : "Erti hidup pada yang memberi"

http://insandambakasihillahi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by zAm on Sun Oct 04, 2009 6:58 am

erm...
ape cer skunk isa motek

zAm
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-03-17
Join date : 2009-04-16
Location : Taiping
Posts : 523
Points : 535
Humor : iNdAh NyE iDUp dIduniA tp tIdAk SeinDAh mSe MenDaTang

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by aiman_law on Fri Jan 29, 2010 11:46 pm

ngarut....xyah ISA...keselamatan konon..byk lg akta laen leh pki.cth,akta hasutan dll...ni x..ISA tgkp org,kurung 2 taun++...nk bela diri xleh...kalu org salah,bicara la kt mahkamah...bodoh tol...ni da mlanggar declaration of human rights 1948...

aiman_law
FRESHIE
FRESHIE

Join date : 2009-04-14
Posts : 27
Points : 27

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by basyir on Tue Feb 02, 2010 11:37 pm

Imam Malik rah. telah menulis:
"lan yasluha akhiru hazihi ummah illa bima aslaha awwalaha"
orang yang terkemudian daripada umat ini sekali-kali tidak akan dapat diperbaiki kecuali dengan cara yang sama yang telah digunakan untuk mengislahkan orang pada zaman permulaannya

basyir
newbie
newbie

Male Birthday : 1990-11-02
Join date : 2009-08-22
Posts : 5
Points : 5

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by basyir on Tue Feb 02, 2010 11:44 pm

Imam Malik rah. telah menulis:
"lan yasluha akhiru hazihi ummah illa bima aslaha awwalaha"
orang yang terkemudian daripada umat ini sekali-kali tidak akan dapat diperbaiki kecuali dengan cara yang sama yang telah digunakan untuk mengislahkan orang pada zaman permulaannya

basyir
newbie
newbie

Male Birthday : 1990-11-02
Join date : 2009-08-22
Posts : 5
Points : 5

Back to top Go down

Re: pandangan seorang pemikir (ISA)!!!!!!!

Post by Sponsored content Today at 11:56 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum