batch16 smakl
to all batch 16..register lu..x banyak pon..jap je..ok??tp kalo x leh log in pas regster pkara biasa..aku must approved lu k...kalo nak cepat gtau aku kat ym..@_@

[18SX]keburukan onani.......

View previous topic View next topic Go down

[18SX]keburukan onani.......

Post by den_nell90 on Sat May 16, 2009 2:17 pm

memandangkan kta da besar n dewasa(walopon ramai perangai kanak2 lg..hehe) aku rasa kta patot membincgkan ini secara terbuka...afro
ini adalah perkara yg paling lazim bg lelaki..huhu..............

ONANI masalah lazim yang dibangkitkan kepada pakar sakit tuan. Di dalam bidang perubatan sendiri, banyak pertikaian mengenai amalan ini dengan kebanyakan pakar psikologi berpendapat ia satu cara untuk mengenali diri secara mendalam, terutama mengenai tindak balas perasaan syahwat dan kemuncak rangsangan seksual.

Bagaimanapun, mereka tidak menjelaskan apa perlu dilakukan apabila amalan itu bertukar kepada ketagihan kerana saya menerima begitu banyak soalan daripada mereka yang mengaku sebagai ‘penagih onani’.

Perlu diingatkan yang mereka membabitkan semua peringkat usia dengan sebahagian besarnya remaja dan bujang, tetapi golongan sudah berkahwin turut tidak ketinggalan dengan amalan ini, malah ada yang menyifatkan berasa lebih puas dengan beronani.

Anda boleh bayangkan tekanan yang anda berikan kepada anggota sulit dan sistem syahwat anda dengan beronani.


Jika anda lakukan onani secara luar biasa seperti melakukan rangsangan seksual secara kasar dan kuat untuk mengecapi klimaks, mungkin apabila beristeri, anda akan mendapati bersetubuh dengannya tidak memberi kepuasan seperti anda kecapi secara onani.

Masalah ini dikenali sebagai ‘Traumatic Masturbatory Syndrome’. Yang menimbulkan masalah ialah onani mengakibatkan klimaks anda berlaku dengan cepat, yang jika berterusan dan diamalkan akan mengakibatkan anda tidak dapat bertahan lama apabila mengadakan hubungan seksual sebenar.

Selain itu, jika agak ganas dengan cara merangsang anggota sulit anda sehingga mengakibatkan anggota itu sakit dan bengkak, kemungkinan satu hari anda akan mengalami mati pucuk apabila kerosakan lama menunjukkan kesannya.

Ini kerana anggota sulit adalah organ vaskular dan tidak boleh diurut atau dirangsang dengan keras. Ia hanya sesuai untuk dirangsang melalui salur faraj perempuan.

Berkaitan dengan benih dan kesuburan bukan dalam pengaruh onani. Sehubungan itu, bagi anda yang sihat dan mempunyai buah zakar yang berfungsi dengan baik, ia pasti mampu menghasilkan sperma.

Namun, saya ingin mengingatkan yang kerosakan buah zakar boleh berlaku pada bila-bila masa ketika melakukan onani, dan jika ia berlaku dan menjejaskan kilang sperma, sudah tentu anda akan mandul kerana sperma tidak lagi dihasilkan ‘kilang’.

Sebagai contoh, anda melakukan onani dalam keadaan tidak terkawal seperti pengaruh alkohol, menyebabkan tidak tahu atau sedar ketika itu anda teragut buah zakar atau mencederakan buah zakar.

Anda hanya menyedari selepas beberapa lama yang buah zakar anda menjadi semakin kecil atau bengkak, dan jika kilang sperma terjejas, anda akan menjadi mandul.

Sudah tentu perkara yang menyeronokkan sukar untuk dihentikan, kecuali berlaku sesuatu perkara yang memudaratkan seperti keradangan buah zakar, kecederaan zakar seperti kebengkakan zakar.

Bagaimanapun, ia sudah terlewat jika tiada cara perawatannya. Mungkin jika zakar terkulai, bengkok atau patah, ada cara rawatan seperti pemulihan dengan pembedahan atau penggunaan alat pemulih.

Namun, jika kilang sudah rosak dan buah zakar mengecil, tiada penawarnya. Jadi cuba kurangkan amalan onani, terutama secara kasar. Anda perlu ingat, anda hanya ada satu zakar, bukan sepasang. Jika zakar itu tidak berguna, hidup anda merana selama-lamanya!





Kepada sapa2 yang berkenaan tu....harap ambik perhatian ye....

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by walap42 on Sun May 17, 2009 4:49 am

Hahahahaha.......................
\
$

SATu TOPIk Yng HAngat Dan DHsYat.........AKu stuju Topik Ini D Bincangkn MemNdanGkn

Pada HAri Ini Kite DIdEdahkan Dengan PENdemik ATAu Nama LAennYe FEnomena LUAR BIAsa PeremPuan Lebey Ramai DAri lAKi...


hahaha....SEbagai SEORNG KASanOVA Yng DEdikasi...Aku Mnyambut BAek Agar TOpik Ini DSiarkn......


AHahaha....

walap42
GENEROUS CREW
GENEROUS CREW

Male Birthday : 1990-02-04
Join date : 2009-04-17
Location : Melaka
Posts : 174
Points : 201
Humor : DUIt BUKn lah Sgale nye....

http://sowie..

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by den_nell90 on Sun May 17, 2009 5:36 pm

walap42 wrote:Hahahahaha.......................
\
$

SATu TOPIk Yng HAngat Dan DHsYat.........AKu stuju Topik Ini D Bincangkn MemNdanGkn

Pada HAri Ini Kite DIdEdahkan Dengan PENdemik ATAu Nama LAennYe FEnomena LUAR BIAsa PeremPuan Lebey Ramai DAri lAKi...


hahaha....SEbagai SEORNG KASanOVA Yng DEdikasi...Aku Mnyambut BAek Agar TOpik Ini DSiarkn......


AHahaha....

tu yg aku pelik..pompuan lg ramai dr laki tp ramai lg mengamalkan onani..huhu...ni la pluang anda kahwin 4 tok mengurangkan aktiviti onani...hahha... lol!

p/s:sory if ayat aku agak sensitif..huhu..coz ramai laki je on9... geek

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by fakhri on Wed May 20, 2009 2:25 pm

wow...hehehe Shocked Shocked Shocked

fakhri
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1990-07-31
Join date : 2009-04-22
Location : engineering campus,USM
Posts : 173
Points : 192

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by syafiq_aznan on Sat May 23, 2009 2:18 am

wakakaka...walap o walap..ko bace pas2 print pae yang denai bagi nehh..pas2 lekat dalam toilet ko kat mesir nuhh..hua3..

p/s:ko cover2 sket syalla..bocor rahsi dye..hehe.. lol!

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by walap42 on Sat May 23, 2009 5:10 pm

#q%^#%q^#%q#qq##q


sYaLA....x YAH lA MUSHROOM SOUP BUATAN KO NK Dsimpan Dlam LOngkang BLAKNG toilet umah ko.......

spatut nye DI TEMBAK PADE JLAN YNG HALAL.....BUKN TMBAK KAT DINDING TOILET UMAH KO..............hahahahahah


aku dtng wat xperiment nahas ko...........ceyh ckap owng x gne.......


pae aku x kirim SLAM kat ko.....hahahahahah


AKU TAubat La Syala.....ko ble plak...? AK BUKN ZINDIq dan PENULIS HADIS PaLsu.......

status aku suci mnn

walap42
GENEROUS CREW
GENEROUS CREW

Male Birthday : 1990-02-04
Join date : 2009-04-17
Location : Melaka
Posts : 174
Points : 201
Humor : DUIt BUKn lah Sgale nye....

http://sowie..

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by walap42 on Sat May 23, 2009 5:27 pm

Maaf Syala Atase kTErlanjuran Kate2 ku thadap mu.......


Smemangnye ko sorng yng Suci dan AKu telah mlemparkan fitnah thadap mue.......


maafkan aku syala Yng bUdiman,,,,,,,,,,,,maafkn fitnah aku itul..........



aku Bertaubat........

walap42
GENEROUS CREW
GENEROUS CREW

Male Birthday : 1990-02-04
Join date : 2009-04-17
Location : Melaka
Posts : 174
Points : 201
Humor : DUIt BUKn lah Sgale nye....

http://sowie..

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by gonjeng on Thu May 28, 2009 2:00 am

ape 2 onani....he3

gonjeng
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-08-11
Join date : 2009-04-21
Location : engineering campus,US........M
Posts : 293
Points : 308
Humor : action without emotion is meaningless

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by syafiq_aznan on Fri May 29, 2009 2:34 am

wakakaka..acik ko...mashrom ko la shoot merate2...cait...nai,da2..sile close topik nie..jap gi merapu2 lak post aku nehh...wakaka..

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by syafiq_aznan on Fri May 29, 2009 2:35 am

cettt...aku xmaapkan ko slagi ko xmasukkan 10 ribu dalam akaun aku wahai walap...wakakaka...

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by najid_77 on Fri May 29, 2009 9:27 pm

syala....syala....
jd betul la ape yg dikabarkan oleh si walap tu??

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by syafiq_aznan on Sat May 30, 2009 2:24 am

wakakaka..mane ader la najid...cettt..jangan pecaye kata2 si pendusta i2..hua3.. Razz

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by najid_77 on Sat May 30, 2009 12:55 pm

tp walap dah insaf...

najid_77
TAHFIZ crew
TAHFIZ crew

Male Birthday : 1990-07-25
Join date : 2009-04-24
Location : USA
Posts : 357
Points : 364
Humor : Kejayaan sekelian jin dan manusia hanya pada agama

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by walap42 on Sun May 31, 2009 11:38 pm

pendusta tue Syaitan la..........


Najid Btul lah....aku dah insaf



INSAF APNEE LAHOO se.....sbuah Filem HINDI......terlintas kt fikiran aku,.....

walap42
GENEROUS CREW
GENEROUS CREW

Male Birthday : 1990-02-04
Join date : 2009-04-17
Location : Melaka
Posts : 174
Points : 201
Humor : DUIt BUKn lah Sgale nye....

http://sowie..

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by fakhri on Tue Jun 02, 2009 6:35 pm

syalla,
CAUTION: jangan buang merata2..
dr darjah 3 smpi skang..bpe titik agknye ko kumpul dlm tnds??
mesti beberape titik jekn??
2 r syalla...pil kuda bnyk kt pasaran...mkn r..

fakhri
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1990-07-31
Join date : 2009-04-22
Location : engineering campus,USM
Posts : 173
Points : 192

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by walap42 on Wed Jun 03, 2009 3:59 am

pae ko x yah r nak fitnah syala dowh..........dye x prnah la wat HARAM JADAH tue......aku je

trlebey gurau....ko x yah fitnah die.....cian die......aku sbgai HERO brtnggungjawab mlindungi

syala.....


SYala MInx MAAP Gurau TerLEBEY........

walap42
GENEROUS CREW
GENEROUS CREW

Male Birthday : 1990-02-04
Join date : 2009-04-17
Location : Melaka
Posts : 174
Points : 201
Humor : DUIt BUKn lah Sgale nye....

http://sowie..

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by fakhri on Wed Jun 03, 2009 11:34 am

kalo bkn syalla ko r...hehe... Laughing Laughing Laughing

fakhri
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1990-07-31
Join date : 2009-04-22
Location : engineering campus,USM
Posts : 173
Points : 192

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by den_nell90 on Wed Jun 03, 2009 2:37 pm

topic closed...coz sumone ask me...takot pelbagai rahsia terbongkar.. Twisted Evil

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: [18SX]keburukan onani.......

Post by Sponsored content Today at 6:32 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum