batch16 smakl
to all batch 16..register lu..x banyak pon..jap je..ok??tp kalo x leh log in pas regster pkara biasa..aku must approved lu k...kalo nak cepat gtau aku kat ym..@_@

AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Tuhan pon mencarut???hurmm

Post by ello america! on Thu Aug 27, 2009 2:05 pm

muadib wrote:
For me both political personnel must put their self-indulgences across the heaven and hell(goshhh what a
The way Nik Aziz equivocates BN just like he have been provocate(wujud ke vocab neh??) by anyone else.... nope by his own way... and the way of UMNO defend it just like they are blessed under the circumstances of reverse psychology from the religious side.... knapa x kecoh sal plepasan minuman kras kat selangor.... eventhough those things more worse ... for god sake PAS like barking to the deaf elephant...and been counter attack on the minor issues.....
you got the point, man!
all of dis r rubbish n shud b stopped for the sake of malaysia's future. Chicanery in politics is lame and foolish, done for only one's benefit. It is flagrant to attack someone's personal especially an ulama' whom deserve the respect and venerate. Actually, dis case is almost the same with d case when TGNA said "Tuhan pun mencarut!". Here, I copied and pasted an answer from Ustaz Ali Muda about "Tuhan pun mencarut".. for d full article, visit http://rancidd.blog.friendster.com/2008/11/mencarut/,

Nampaknya saudara masih berminat untuk membincangkan satu isu yang bukan isu sebenarnya, sehinggakan saudara membabitkan isu carut ini dengan persoalan akidah. Sedangkan saudara melupakan persoalan sebenar yang menyebabkan Ust Nik Aziz berkata begitu.

Dalam satu jawapan saya kps satu persoalan netter tentang isu carut ini, saya tekankan punca timbulnya isu tersebut, yang tidak boleh dilupakan atau dipejamkan mata drpadanya sekiranya seseorang itu benar2 ikhlas hendak mencari kebenaran, termasuk orang spt saudara. Saya nak buat satu contoh, yang mungkin saudara kurang setuju, oleh itu saya terlebih dulu mohon maaf.

Umpama seekor kuda yang dipacu utk satu tujuan yang jauh, tiba2 kedengaran alunan muzik yang amat mengasyikan kuda itu, lalu kuda itu tidak ikut lagi pacuan pemacunya dan menari ikut rentak irama yang mengasyikannya itu. Asalnya kuda itu ada matlamat lain, tetapi tiba2 ia terleka dengan rentak muzik yang dimainkan oleh orang lain yang bukan pemacunya.

Saya tak kata saudara spt kuda, tetapi begitulah ibarat pendirian saudara, bila saudara telah hilang punca di tengah2 keributan isu carut. Saudara dah lupa isu sebenarnya dan terikut rentak tari orang lain! W/pun nampaknya saudara ni mengaji agama….

Saya nak ulang sekali lagi sejarah isu carut di sini, sebg peringatan dan pedoman. Buku ‘Shit’ Shahnon Ahmad amat berbisa kepada orang Umno yang terasa dengan sindiran tajam cerita ‘masyarakat taik’ yang dibawa Shahnon. Saudara dah baca ke belum buku itu? Shahnon memang menulis tentang keburukan masyarakat taik, tabiatnya, perangainya, busuknya. Lalu kadang2 disumpah seranahnya ‘kepala taik’ yang jahat dan busuk itu, apatah lagi kepala taik itulah yang mengeyahkan seketul taik yang bergelar Wirawan keluar drp perut dengan cara yang zalim sekali. Itulah satu contoh satira politik. Shahnon sumpah dan maki taik, tapi orang Umno yang terasa…kenapa? Salahkah Shahnon berkarya? Apa masalah yang ada pada orang Umno sehingga begitu melenting sekali? Hikmatnya dapat pada Shahnon dan penjual buku cetak rompak… untung berlipat kali ganda!

Seperti biasa, ‘wartawan batu api’ pun memainkan peranannya. Mereka pergi bertanya Nik Aziz tentang buku carut Shahnon. Jawab Nik Aziz, “apa salahnya mencarut kalau kena pada tempatnya. Allah pun mencarut dalam al-Quran!” (lebih kurang begitulah jawabnya)

Maka ributlah puak2 wartawan batu api membuat isu di dada2 akhbar dan TV, sehingga hampir terlupalah rakyat Malaysia akan isu sebenarnya. Sekali imbas, seolah-olah mereka nak cegah ‘kemungkaran’ Nik Aziz kata Allah mencarut. Inilah poinnya…”Nik Aziz tu ulama cakap tak betul!! Maka jgn pakai cakap Nik Aziz, dia hanya berselindung di sebalik jubah dan serban!!”

Ini dia yang dikehendaki oleh puak2 sekular itu, bukanlah mereka nak cegah mungkar sangat. Sebab apa, nampaknya merekalah yang mengagong2kan budaya carut yang tercela sebenarnya. Syarikat akhbar merekalah yang memaparkan gambar2 lucah sebenarnya. Media elektronik kawalan merekalah yang siarkan adegan2 barat yang separuh bogel sebenarnya w/pun berpuluh kali rakyat menegur dalam surat khabar. Merekalah yang membenarkan artis2 luar mengadakan konsert yang membiakkan budaya yang lebih teruk drp carut dan lucah.

Benarkah mereka nak cegah kemungkaran yang berkaitan carut atau lucah ini? Nampaknya tiada apa2 tindakan terhadap artis yang bercakap lucah bertaraf ‘hardcore’ itu, bahkan dibela lagi. Orang besar di Pahang yang tunjuk isyarat lucah ‘hardcore’ semasa pilihan raya kecil Sanggang juga dipertahan dan dibela sepenuh hati. Jadi ikhlas ke tidak mereka nak cegah ‘kemungkaran’ Nik Aziz kata Tuhan mencarut dalam al-Quran?

Saudara kena sedar hakikat ini seblm saudara bawa persoalan tauhid asma’ wa sifat. Jgn jadi orang alim yang tak tahu punca saudara. Saya bukanlah nak bela Nik Aziz sangat, saya pun bukan orang parti dia. Tapi saya tahu cerita sebenar dan saya lihat akhlak dan moral sebenar kedua-dua belah pihak. Saudara tahu dan lihat ke tidak hal sebenarnya seblm buat fatwa kata Nik Aziz macam2?

Saudara kata, “Akidah Ahlussunnah wal Jamaah samaada salafi atau pun asyairah mengatakan
bahawa Allah bersifat dengan sifat kamal dan juga yaliku bihi. jelas mencarut sifat yang tidak layak bagi Allah taala, yang ni basic semua orang wajib tahu selagimana dia mengucap 2 kalimah syahadah.”

Benar Allah bersifat dengan segala sifat kamal (sempurna) dan yaliiku bihi (layak bagi-Nya). Tapi bagaimana saudara buat hukum ‘mencarut’ itu jelas tidak layak bg Allah? Dari mana dalil saudara? Al-Quran atau hadis sahih? Memang Allah itu ‘laysa kamithlihii syay-un’ (tiada suatu pun serupa dengan-Nya), tapi apakah bila kita kata Allah mencarut dalam al-Quran, maka itu bermakna kita kata Allah sama dengan manusia dalam sifat mencarut? Cuba saudara perhati balik apa kata Nik Aziz sebenarnya. Beliau berkata “mencarut jika kena pada tempatnya tak salah..” (maknanya carut Shahnon tak salah sebab kena pada tempatnya iaitu satira politik… saya tak pasti s/ada saudara ada belajar sastera atau tidak.) Kalau mencarut pada tempatnya tak salah, maka dalam al-Quran pun ada carut yang kena dan sesuai dengan tempatnya sebg sebuah kitab yang mengandungi kalamuLlah.

Soalnya, ada atau tidak perkataan carut dalam al-Quran? Nak tahu ada atau tidak, orang yang tahu Bahasa Arab dan alim dengan segala ilmu berkaitan al-Quran sahajalah yang terlibat. Orang yang tak tahu bahasa itu dan jahil tak layak nak bercakap.

Perkataan C-A-R-U-T memang tidak ada dalam kitab suci itu, seperti juga perkataan J-U-D-I juga tiada di dalamnya. (sebab itu seorang bekas orang penting dalam polis berkata dia tak bertemu ayat melarang judi dalam al-Quran). Perkataan carut tak ada, tapi maknanya ada. Apa makna carut? Dalam hal ini orang yang tak tahu penggunaan perkataan itu dan maknanya dalam bahasa yang digunakan oleh penutur asalnya, tidak sesuai utk buat komen. Maksudnya tidak sesuai pakai Kamus Dewan terus utk cari maknanya, sebab setiap negeri itu ada loghatnya masing2 yang tidak sama dengan negeri lain. Contohnya perkataan ‘berahi’ pada orang Pantai Timur (Kelantan/Terengganu) tidak mendatangkan apa2 masalah kerana pada mereka ia bermakna ’suka/gemar’, tapi amat sensitif pada orang Pantai Barat. Perkataan ‘kopek’ pula bermakna ‘belah/buka’ pada orang Pantai Barat. Biasa saja. Tapi perkataan itu amat sensitif sekali bg orang Pantai Timur. Dan banyaklah lagi contoh2 lain yang berbeza pemahaman antara orang pantai timur dan barat semenanjung.

Begitulah juga perkataan ‘carut’. Saya orang pantai timur, saya faham maknanya. ‘Mencarut’ pada mereka membawa makna yang luas termasuk memaki hamun, menengking, memarah, menyebut kata2 lucah, alat sulit dan seumpamanya. Ia bukan hanya terhad kepada ‘mengeluarkan kata2 keji dan kotor’ spt takrifan Kamus Dewan. Kalau begitu luas makna mencarut pada pemahaman orang pantai timur yang menggunakannya, apa salahnya mereka berkata dalamal-Quran pun ada mencarut, kalau mencarut dalam al-Quran itu mereka maksudkan memaki, memarah, menengking atau menyebut alat2 sulit?

Saudara nak kata dl al-Quran tak ada Allah menengking? Tak ada memaki? Tak ada marah? Tak ada sebut perkataan lucah yang kena pada tempatnya? Kalau saudara kata begitu, saya tak percaya saudara memahami sepenuhnya madhmuun/kandungan al-Quran. Apa makna perkataan atau uslub/gaya bahasa dzamm, tawbikh, taqri`, istihza’, la`nah yang ada dalam al-Quran kalau bukan ada persamaan atau kesesuaian dengan perkataan/uslub carut, maki, sumpah, laknat, cela dan seumpamanya dalam Bahasa Melayu? Semua uslub yang ada itu sesuai dan kena pada tempat dalam al-Quran, iaitu utk orang2 yang sesuai diperkatakan sedemikian, yang degil lagi ingkar. Bahasa Shahnon juga adalah sesuai bg orang yang degil lagi ingkar. Sebelum ini, nasihat dan teguran yang baik tidak memberi kesan kepada puak2 itu, tetapi setelah Shahnon menggunakan bahasa yang sesuai pada tempatnya, maka barulah mereka rasa terkena lalu terus melenting sampai hari ini!!

Jadi bagaimana saudara boleh mendakwa ‘mencarut’ (pada pemahaman orang Kelantan yang mula2 bercakap) tidak ada dalam al-Quran dan menuduh Nik Aziz menyamakan Allah dengan makhluk? Adakah Nik Aziz berkata carut Shahnon sama dengan carut Allah dalam al-Quran? Tidak pernah beliau berkata begitu. Beliau cuma kata mencarut jika kena pada tempatnya tak salah. Dalam al-Quran pun ada carut yang sudah tentu kena pada tempatnya. Tapi beliau tak kata pula carut Allah dalam al-Quran itu sama dengan carut Shahnon!

Bagaimana pula saudara kata sifat mencarut tak layak bg Allah? Kalau macam tu, kenapa Allah melaknat (dalam byk ayat -hampir 40 kali)? Kenapa Allah menipu daya (Surah 3:45, 8:30)? Kenapa Allah mencela, memarah dan menghina (7:152, 10:26,27, 58:20, 68:49)? Kenapa Allah mempersenda (2:15)? Kenapa Allah memaki (111:1)? Dan berbagai uslub yang keras lagi menghina orang2 yang degil dalam al-Quran.

Adakah bila kita kata Allah melaknat, mencela, memarah, memaki, menghina, mempersenda, maka itu bermakna kita mempersamakan Allah dengan makhluk? Allah kata Dia ada tangan di dalam al-Quran. Manusia pun ada tangan, tapi apakah tangan manusia sama dengan tangan Allah? Sudah tentu tidak. Begitu juga bila kita kata Allah mencarut, sudah tentu tak sama dengan carut manusia.

Saudara kaitkan isu carut dengan mazhab lama umat Islam dalam ilmu kalam spt al-mujassimah atau al-mu`attilah itu, tiada relevan langsung. Bahkan hanya menampakkan saudara sudah menari ikut rentak yang orang lain buat, bukan pada hakikat asal yang saudara ingini.

Saya nak tanya saudara, adakah imam masjid dan orang2 arab yang saudara tanya tentang isu carut ini faham apa sebenarnya yang berlaku dalam politik Malaysia ini? Saudara tahu atau tidak siapa yang layak memberi fatwa dalam sesuatu masalah? Adakah orang yang tak tahu hakikat sesuatu perkara layak memberi fatwa w/pun dia alim dalam bab hukum seluruhnya? Siapa pulak syeikh saudara yang amat berani buat hukum tanpa bertanya dulu apa yang dimaksudkan Nik Aziz itu? Satu soalan penting, apakah terjemahan ‘mencarut’ yang saudara berikan kepada syeikh itu dalam bahasa Arab?

Sebelum saya berundur, saya nak betulkan lafaz hadis yang saudara tuliskan itu kerana ada kesalahan nahu. Saya tak pasti kesahihan hadis yang saudara bawa itu, tapi saya nak betulkan dulu kesilapan saudara membacanya. Saudara tulis, “inna abdun laytakallama bi kalimatin la yura biha baksan yahwi finnar sabeiina kharifan”. Sepatutnya ditulis, “inna `abdan layatakallamu bi kalimatin la yura biha ba’sun yahwi finnar sab`eiina kharifan”.
Saya bukan tekankan pada koma atau tak koma, sebab itu masalah bunyi huruf arab, tapi saya betulkan kesalahan nahu yang jelas pada “`abdan”, “layatakallamu” dan “ba’sun” itu. Harap saudara tekankan kemahiran nahu arab seeblum pulang ke tanah air (jika saudara masih di Jordan) dan mencurahkan ilmu kepada masyarakat.

Sekian jawapan saya. Maafkan saya jika ada perkataan yang tidak layak, wassalamu `ala man ittaba`a al-huda

wallahualam.... good good good good

ello america!
MOTIVATED
MOTIVATED

Male Birthday : 1990-04-25
Join date : 2009-04-21
Location : intec,uitm,seksyen 17
Posts : 74
Points : 92

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by QUE rizal on Thu Aug 27, 2009 2:51 pm

ello america! wrote:klaka tapi sebak melihat karenah umat zaman skrg.makin lupe keuzuran dunia.

Ntahlah.Sukar nak kenal pasti yang mana kebenaran dan yang mana palsu.

tp yg pasti umat islam berpecah belah akibat ceteknya pmikiran "tukang heboh".Mungkin dari segi ijazahnya perfect tp dari fikiran agamanya zero.
Xrasa bersalah ke menjadikan agama satu permainan. cube anda semua fikirkan. Utusan tu dalam bahasa melayu.semua bangsa baca.Apakah yang mereka akan fikir tentang Islam apabila ahli-ahli politik membicarakan tentang syurga neraka sesuka hati?Bangganya Umno meuar2kan tentang keburukan seorang ulama' yg memperjuangkan Islam.

Hari ini.masing2 menuding jari.usahlah befikir secara kebanyakan.tp rujuklah alquran sebagai panduan.

Sedarlah.Pas n Umno, dua2 pn byk kelemahan..bersatulah umat Islam.Pihak pembangkang jgnla sampai jd ekstremis smpai smua bende pn nk dirusuh.Pihak kerajaan jgnlah terlalu taksub dgn kuasa smpai lupa asal usul dr tanah yg hina..

Sila rujuk semula peristiwa 13 mei dan buka blog ust ridhuan tee. ridhuantee.blogspot.com/...harap smua umat islam/melayu sedar ttg status kita.

Ckup2lah umat islam di m'sia bgaduh sesame sendiri.malulah dgn nabi.

I am a racist but i'm a muslim too...
wallahu'alam.
satu pandangan yang kusalut dengan istighfar..


bumi mane dipijak....
langit mane dijunjung......
tetap x kan wujud keadilan sebenar...........
klaka.....
sedih......
kecewa....
putus asa pun ade .......

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by tqawanie on Thu Aug 27, 2009 5:27 pm

ffuiihh, this topic is getting hot... thanx bad n muadib

tqawanie
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-04
Join date : 2009-08-01
Location : Kuala Lumpur
Posts : 399
Points : 412
Humor : money is not everything....but everything is money...

http://www.tqa.myvbizonline.com

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by KeY_MoRe on Fri Aug 28, 2009 1:25 am

tqa: haha.. u're most welcome...

bad: provocate is an Italian word... plural for provacato.... tp phm2 jer r...

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by QUE rizal on Fri Aug 28, 2009 1:52 pm

soul_vibrator wrote:ak rasekan ak nak bagi muke kat pembangkang ....nak tgk lagi sepuluh taun...btul ke nnt kerajaan kite yang diterajui pas (mungkin )bagus kowt... Very Happy


betul, betul, betul

aku pun nak wat cam ko motek...
kite bagi can kat pmbangkg....
tgk jadik ape nnt....??

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by tqawanie on Fri Aug 28, 2009 7:18 pm

QUE rizal wrote:
soul_vibrator wrote:ak rasekan ak nak bagi muke kat pembangkang ....nak tgk lagi sepuluh taun...btul ke nnt kerajaan kite yang diterajui pas (mungkin )bagus kowt... Very Happy


betul, betul, betul

aku pun nak wat cam ko motek...
kite bagi can kat pmbangkg....
tgk jadik ape nnt....??


setuju jugek.... kita kene tgk per yg dorang boleh buat, baru nmpk sape ok sapa x

tqawanie
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-04
Join date : 2009-08-01
Location : Kuala Lumpur
Posts : 399
Points : 412
Humor : money is not everything....but everything is money...

http://www.tqa.myvbizonline.com

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by QUE rizal on Sat Aug 29, 2009 1:42 am

hahahaha...
bergelak ketawa je kite ngan kerajaan skrg......
dosa kite depa tanggung klu sndri x mau jadik betul....
bgaimanapun, gaya penulisan faiq x berubah.....
tetap konsisten cam dulu.......
baguih betul

tulis bm nak berlatih tulis tesis nnt......

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by KeY_MoRe on Sat Aug 29, 2009 2:13 am

im quite not agree wif motek(but maybe in other 2 n half years perhaps)... coz pembangkang pon x stabil.... n there too much parties for pembangkang >>> pakatan rakyat>>>bebas>>parti radikal(ader ker)..

so there too much of them... nnt each one of them will blame each others for heavenly being....

try we give the chance to PAS or Keadilan(eventhough the main purpose for this party jus for Anwar freedom.. so Anwar dah bebas nak perjuangkan per plak)...so sape lak will be defendan n plantif... UMNO akan tuduh PAS or Keadilan pe lak.. hahha

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by tqawanie on Sat Aug 29, 2009 8:47 am

muadib wrote:im quite not agree wif motek(but maybe in other 2 n half years perhaps)... coz pembangkang pon x stabil.... n there too much parties for pembangkang >>> pakatan rakyat>>>bebas>>parti radikal(ader ker)..

so there too much of them... nnt each one of them will blame each others for heavenly being....

try we give the chance to PAS or Keadilan(eventhough the main purpose for this party jus for Anwar freedom.. so Anwar dah bebas nak perjuangkan per plak)...so sape lak will be defendan n plantif... UMNO akan tuduh PAS or Keadilan pe lak.. hahha


we have to think muadib... pihak kerajaan always on top becoz they use our money... that's why they're very stabil... any project that they want to do, just took from citizen money... sekarang ni, we have to understand the situation... kalo xde pembangkang... x syok lerr pentadbiran dalam sesebuah negara... now it's prove, ramai sokong pembangkang drpd pihak kerajaan sendiri... hehehehe... memang Anwar dah keluar, but pembangkang ni salah 1 media utk rakyat menyuarakan ketidakpuashatian dorang kt kerajaan... [remind me if i'm wrong]... Cool

tqawanie
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-04
Join date : 2009-08-01
Location : Kuala Lumpur
Posts : 399
Points : 412
Humor : money is not everything....but everything is money...

http://www.tqa.myvbizonline.com

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by KeY_MoRe on Sat Aug 29, 2009 12:00 pm

1.Yup!...Its true, our government can stablized their leadership coz our money... But bnd tu mmg semua government pon akan buat....

But the ideology utk mengurangkan civilization from pembangkan mmg x patot kalo semata-mata x nak usik citizen money.....

eventhough, sistem cukai dah start since zmn pemerintahan Islam agi--duit rakyat gak...

2. goshh mmg nowadays pembangkang dpt tmpt kat ati citizens coz rite now citizens just listen from their words more then the act...

government mmg janji bnyk n buat lmbat(or sometimes x buat paper pon) coz they know their limit..... Eventhough BN dah hold our country since Parti Perikatan lagi......So dey all dah bnyk pngalaman...

But pembangkang still win coz they just use sumtink Psychological at the tyme our government bnyk prob with rasuah n more.. let we see what happen to pembangkang another 50 years... equal rite... 50-50....

3. Pembangkang just one way utk suarakan ketidakpuashatian..mmg aq agree cam tyme Manifesto----janji manis habuk pon tara(x puas hati ngan jiran nenek gua..Khalid Ibrahim.... kate nak jaga kebajikan rakyat selangor... tp mcm haram)... just suara jer but act very slow....hush hush same like my MPP..... nasib bek manifesto aq dah selesai

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by tqawanie on Sat Aug 29, 2009 2:10 pm

muadib wrote:1.Yup!...Its true, our government can stablized their leadership coz our money... But bnd tu mmg semua government pon akan buat....

But the ideology utk mengurangkan civilization from pembangkan mmg x patot kalo semata-mata x nak usik citizen money.....

eventhough, sistem cukai dah start since zmn pemerintahan Islam agi--duit rakyat gak...

2. goshh mmg nowadays pembangkang dpt tmpt kat ati citizens coz rite now citizens just listen from their words more then the act...

government mmg janji bnyk n buat lmbat(or sometimes x buat paper pon) coz they know their limit..... Eventhough BN dah hold our country since Parti Perikatan lagi......So dey all dah bnyk pngalaman...

But pembangkang still win coz they just use sumtink Psychological at the tyme our government bnyk prob with rasuah n more.. let we see what happen to pembangkang another 50 years... equal rite... 50-50....

3. Pembangkang just one way utk suarakan ketidakpuashatian..mmg aq agree cam tyme Manifesto----janji manis habuk pon tara(x puas hati ngan jiran nenek gua..Khalid Ibrahim.... kate nak jaga kebajikan rakyat selangor... tp mcm haram)... just suara jer but act very slow....hush hush same like my MPP..... nasib bek manifesto aq dah selesai



hehehe, sng citer kan... pemimpin semua sama ek... hehehehe

tqawanie
supporter CREW
supporter CREW

Female Birthday : 1990-07-04
Join date : 2009-08-01
Location : Kuala Lumpur
Posts : 399
Points : 412
Humor : money is not everything....but everything is money...

http://www.tqa.myvbizonline.com

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by QUE rizal on Sat Aug 29, 2009 4:53 pm

klu perasan.....
muadib suka ckp gosh la....
ke sbnrnye mmg ade button gosh kat kmputer muadib???
tgl nak tekan jew......

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by KeY_MoRe on Sat Aug 29, 2009 11:00 pm

QUE rizal wrote:klu perasan.....
muadib suka ckp gosh la....
ke sbnrnye mmg ade button gosh kat kmputer muadib???
tgl nak tekan jew......

nope dude.. just an expression.... goshh/hush hush/ adeshh

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by den_nell90 on Sun Aug 30, 2009 1:42 am

Urutoraman Naisu wrote:1.Yup!...Its true, our government can stablized their leadership coz our money... But bnd tu mmg semua government pon akan buat....

But the ideology utk mengurangkan civilization from pembangkan mmg x patot kalo semata-mata x nak usik citizen money.....

eventhough, sistem cukai dah start since zmn pemerintahan Islam agi--duit rakyat gak...

2. goshh mmg nowadays pembangkang dpt tmpt kat ati citizens coz rite now citizens just listen from their words more then the act...

government mmg janji bnyk n buat lmbat(or sometimes x buat paper pon) coz they know their limit..... Eventhough BN dah hold our country since Parti Perikatan lagi......So dey all dah bnyk pngalaman...

But pembangkang still win coz they just use sumtink Psychological at the tyme our government bnyk prob with rasuah n more.. let we see what happen to pembangkang another 50 years... equal rite... 50-50....

3. Pembangkang just one way utk suarakan ketidakpuashatian..mmg aq agree cam tyme Manifesto----janji manis habuk pon tara(x puas hati ngan jiran nenek gua..Khalid Ibrahim.... kate nak jaga kebajikan rakyat selangor... tp mcm haram)... just suara jer but act very slow....hush hush same like my MPP..... nasib bek manifesto aq dah selesai

haha..dats true man...btol2...pembangkang dapat advantage coz kes rasuah BN banyak terbongkar...tp,sama gak pembangkang..ada gak rasuah..zzz...
btw,aku setuju sgt ngan pendapat ko ketiga muadib...
wakil rakyat kat umah aku lg klakar manifesto dia..pembangkang la...ada ke mdalam manifesto dye,janj nak besarkan rumah flat/kondo??(umah kadir la tu) logik ka??haha..pas dye menang,senyap je...lgsung apa ak xnampk dye wat keje...lol.....serupa xyah ada wakil rakyat....

korg nak tau sapa dye??bekas pelajar UNITEN,anak dato seri ANWAR ibrahim... lol! lol!

_________________



nO mOrE dOtA....no more HEroEs oF nEwErtH...stdy mode??haha...HOPELESS..

den_nell90
Administrator
Administrator

Male Birthday : 1990-11-30
Join date : 2009-03-30
Location : kg tradisi..uniten...
Posts : 702
Points : 833
Humor : My cornering skill stil noob??hm....KLAWANG mode needed!!

http://smaklianbatch16.forumotion.net

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by KeY_MoRe on Sun Aug 30, 2009 2:25 am

Thank you very much to be agree with me... but we can't people desire.. first step religioustic but at the end will become conventional.... so mane2 pembangkang will take advantages from that...

Same like PAS... first penubuhan just obses to stand Islamic Act... and then bler dah bnyk kalah.. tukar janji pembangunan dan kebajikan... n biler dah gabung ngan Pakatan Rakyat(tyme dah salah step), dey all tros point sumtink new bout heavenly being to other party...

So sebagai rakyat, we ought to re-think back bout our peranan... Most of the things happened in the world have their reason... hush hush for god sake it refer to our civilization... Umat akhir zaman... sunny

anyway per cer janji Pakatan Rakyat for people charity... senyap... Rumah ibadat other religions dah ade kuasa for build their temple or church besar2... Ladang babi makin hebat wtf .. sape yang should have the responsibilities on this act... Pas join Pakatan Rakyat.. so PAS kna gak beranggungjawab selesaikan that thing... no need to blame to others hence our partners do a lot of mistake yelatu

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by syafiq_aznan on Fri Sep 04, 2009 1:57 am

orang masuk syurga pasal amalan n keredaan la beb..
aku rase,orang2 yang cam aku nie,(x alim sgt la) pon leh tau konsep 2..
xkan la bebeza ideologi politik leh masuk neraka?

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by zAm on Fri Sep 04, 2009 2:29 am

erm...
setuju kata2 aslam yg awal2...
ad motif nik aziz ckp begitu...
cme die menimbulkn kontroversi sbb ckp dihalayak ramai n ad dihalayak ramai 2 org kerajaan....2 yg kecoh 2...
mulut tempayan senang ditutup mulut manusia nk tutup gn ape..???
ak sgt respect nik aziz...
klu kate la nik aziz salah...
kenapa ulama tak kuar fatwa pn...
hassan din pn senyap jew....org kerajaan 2...penasihat agama istana...
erm....pikir balek...
harunsani pun rilek jew....
mkne nye...bkn sume ahli umno...
mgkn seteng2...
pemimpin suka berkata agama padahal agama nye kurang...
2 psl pemimpin kene agama kuat...
hai............
pelik2....
allah maha mengetahui segalanye....
buat motek...
ak stuju ko...
mmg patut beri peluang...
biar pembangkang yakni pas la pegang malaysia...
kita lihat....bak kate motek 10 taun...lame 2...
skunk nie mmg la tak leh wat ape2...
aset pas sket...
inilah yg dikatakn giler kuasa n nk menang je keje...
Allahuakbar...
pelik btl...
harap ad insan dpt mengubahnye...
Allahuakbar...
kita la kene ubah....
amin......

zAm
DOTA player
DOTA player

Male Birthday : 1990-03-17
Join date : 2009-04-16
Location : Taiping
Posts : 523
Points : 535
Humor : iNdAh NyE iDUp dIduniA tp tIdAk SeinDAh mSe MenDaTang

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by zakris on Sat Sep 05, 2009 3:06 am

kawe bereh ajo.....
sgale nyer dtg dri allah
kite x de kuasa smua tue....

zakris
FRESHIE
FRESHIE

Male Birthday : 1990-06-07
Join date : 2009-04-21
Location : liverpool,kelate
Posts : 25
Points : 25
Humor : BUROK g MAMPOS

http://www.myspace.com/zakris

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by ello america! on Sat Sep 05, 2009 1:41 pm

zakris wrote:kawe bereh ajo.....
sgale nyer dtg dri allah
kite x de kuasa smua tue....

Mu bereh blako

ello america!
MOTIVATED
MOTIVATED

Male Birthday : 1990-04-25
Join date : 2009-04-21
Location : intec,uitm,seksyen 17
Posts : 74
Points : 92

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by edibahrum on Sat Sep 05, 2009 9:13 pm

heheh...erm,berani korang bukak topik nie ek..ha3...respek laaa...
papepown,aku rase tak yah la kite sibuk nak tentukan seseorang tu msuk syurga or neraka...tu sume kan urusan ALLAH...ape hak kite nak tentukan kedudukan seseorang tu kelak...aku cume nak katekan yg politik kat malaysia nie sgt kotor...lg kotor dpd tandas kat asrama lelaki kat smakl tu...ha3....so,aku atas pagar jerk...

edibahrum
MOTIVATED
MOTIVATED

Male Birthday : 1990-04-19
Join date : 2009-09-03
Location : kuala lumpur
Posts : 56
Points : 60

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by QUE rizal on Sun Sep 06, 2009 3:56 pm

kawe pon bereh

QUE rizal
SPAMMER
SPAMMER

Male Birthday : 1991-06-08
Join date : 2009-04-24
Location : key hell d-14
Posts : 235
Points : 281
Humor : tipu dosa mati seksa masuk api neraka....

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by syafiq_aznan on Mon Sep 07, 2009 12:13 pm

bereh dehh..
ka3..

syafiq_aznan
Enthusiast
Enthusiast

Male Birthday : 1990-12-17
Join date : 2009-04-01
Location : seoul,south korea
Posts : 387
Points : 414
Humor : kalau anda mahu kekal sihat sehingga hari tua,tampil menawan macam saye n kekal kacak macam pakai susuk emas,jangan lupe minumlah kopi JANDO..tebaekkkk dari ladang habak hang..

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by din4dead on Tue Sep 08, 2009 12:15 pm

ehm ni sedikit info yg ak tau ttg isu ni(drpd penulisan nik aziz dlm harakah)
antra sbb nik aziz ckp gtu:
ade seorang pemimpin umno dgn trus trg menyatakn dlm sebuah majlis; kita terpaksa menggunakn islam utk merebut undi dgn Pas. klu x, undi kte akn jtuh kpd Pas...

din4dead
FRESHIE
FRESHIE

Male Birthday : 1990-11-04
Join date : 2009-04-22
Location : kuala lumpur
Posts : 37
Points : 37

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by walap42 on Tue Sep 08, 2009 10:23 pm

gosh/ dude/ oshh

bapak ar muadib....connectors tbaru dlam NEW ENGLISH.....

haha..grammar baru eh...haha.....

Be END.....PRU 13.....blah la....

we are new blood does SUPPORT our COUNTRY based On OUR CRitical THINKING......

NOt BY our RACIST THINKINg.......


yeah....we are a new Generation........hahahahaha...++walap

walap42
GENEROUS CREW
GENEROUS CREW

Male Birthday : 1990-02-04
Join date : 2009-04-17
Location : Melaka
Posts : 174
Points : 201
Humor : DUIt BUKn lah Sgale nye....

http://sowie..

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by KeY_MoRe on Wed Sep 09, 2009 3:00 pm

walap42 wrote:gosh/ dude/ oshh

bapak ar muadib....connectors tbaru dlam NEW ENGLISH.....

haha..grammar baru eh...haha.....

Be END.....PRU 13.....blah la....

we are new blood does SUPPORT our COUNTRY based On OUR CRitical THINKING......

NOt BY our RACIST THINKINg.......


yeah....we are a new Generation........hahahahaha...++walap
such a sarcastic person dude...

yeah i agree with that walap....

KeY_MoRe
SENIOR
SENIOR

Male Birthday : 1990-11-09
Join date : 2009-07-30
Location : Mundial de la Paz de la Mente
Posts : 121
Points : 145
Humor : De derechos no es un diseño a la civilización

Back to top Go down

Re: AHLI UMNO xkan masuk syurga.....

Post by Sponsored content Today at 2:31 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum